2011. október 16., vasárnap

Hétvégi csavargások

Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy szükséges napi legalább két-három órás felfedező túra a városban. Tegnap a vízparton csavarogtam, míg a mai délután a Tiergarten környékén jártam. A Niemeyer-féle háznál véletlenül összefutottam egy szakmabelivel, aki rögtönzött idegenvezetést tartott. Hosszasan ecsetelte, mennyire kiszúrt a tervező az idősekkel, és a ház milyen jó közösségi helyekkel rendelkezik (állandó bulik, mellette a háztömb másik fele alszik).
A Bundesschlangéhoz már sötétedéskor érkeztem. Az épületegyüttest az újraegyesítést követően építették Georg Bumiller tervei szerint. A látványos kongresszusi épület tanulmányozása legközelebbre marad.

uszályok - Spree mellékága

Altes Museum előtér

A tegnapi ebéd

Jamie Oliver se tudna jobbat...

téglafal

oldalra néz

Oscar Niemeyer: társasház (Interbau)

földszinti passzázs

ház+lifttorony

eternitház (Interbau)

részlet

emlékmű

suli

Bundesschlange

belső udvar

külső íven

kígyó

Kongresszusi csarnok

Zárójelben jegyzem meg, belevetettem magam a főzésbe; kifejezetten élveztem. Tegnap sztrapacska, ma slambuc volt a menü. Ha hazaértem, szívesen tartok bárkinek főzőtanfolyamot :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése